Gitta családi naplója

2009. október 20., kedd

Peti itthon


Ma, 10 napi kórház után Petike újra itthon!

Volt a kórházban egy kisfiú, aki ugyanazon a napon pottyant le, amikor Petike, csak neki nem a feje, hanem deréktájban 2 csigolyája törött el. Szilárd egy nagyon helyes, Petikénél 7 évvel idősebb kisfiú volt, mégis nagyon jól összebarátkoztak. Az utolsó napokban egymás mellé fektették őket, a két ágy közé székeket tettek, és úgy társasjátékoztak. Volt pityergés, amikor Szilárd nyert, de általában úgy intézte a dolgokat, hogy nagy küzdelemben, de Petike legyen a győztes. Amikor szombat reggel mentem érte, akkor is épp játszottak, és úgy láttam, mintha Petike szívesebben maradna még egy kicsit... jó nem?

Elolvastam a zárójelentést, még jó, hogy csak most, így hazajövés után. A koponya törésen kívül volt itt más is... még jó, hogy ezt a nehéz napokban nem tudtam.


Az elmúlt napokban nagyon sokat foglalkoztunk Petikével. Rengeteget olvastunk neki, mondókákat, verseket tanultunk, számoltunk, betűztük a szavakat, megtanult néhány nagy nyomtatott betűt is. Mindezt saját érdeklődésből, tehát nem erőltettem semmit. Megtanult dámázni, malmozni, és még vagy ötféle nevenincs társasjátékot játszottunk vele a megunásig. Baleset nélkül mikor jutott volna erre ennyi idő és energia? Ehhez ennek kellett történnie? Nem foglalkoztam vele eleget a normál hétköznapokban? Erre volt Petikének szüksége? Nem próbálok meg erre válaszolni. De elgondolkoztam.

A másik önmarcangoló kérdés, hogy én, mint szülő hogyan akadályozhattam volna meg ezt a balesetet. Szigorúbbnak kellett volna lennem. Egyszerűen biztos voltam benne, hogy velünk ilyen baleset nem történhet. Petike is mindig azt mondja, hogy "Anya bízzál bennem, nem esem le..." Mi a helyes szülői magatartás, a teljes tiltás, vasszigor? Petike nagyon eleven kisfiú, egy percig sem tud egy helyben maradni. Kicsit irigykedve nézem azokat a családokat, ahol a szülők mellett fegyelmezetten mennek a kisgyerekek. Nálunk ez nincs így, a gyerekek szertelenül rohangálnak, viszonylag szabadon élnek. Csak az van megtiltva, amiről úgy gondoljuk, hogy veszélyes. Eleget fegyelmezik őket az oviban, iskolában. Legalább otthon érezzék magunkat szabadnak, nem? Na jó, a terasz korlátján nem kellett volna átmásznia, de ezt most megtanulta, sajnos saját kárán.




Jó most újra itthon. Kata nagy szeretettel fogadta Petikét, egész nap le sem szállt róla. Ölelgette, puszilgatta, de jó, hogy itthon vagy!

És ez itt a domino-day! Hatalmas domino pálya, színes pici dominókkal, a gyerekek nagyon élvezték (na nem a megépítést, sokkal inkább a ledöntést!!)

Címkék:

2 megjegyzés:

Időpont: 2009. október 20. 14:32 , Anonymous Névtelen írta...

Szép ez a kisfiú... :)
Örülök neki, hogy ez a veszélyes kaland nem rosszabbul vagy legrosszabbul végződött.
Én nem hagyom őket rohangálni... mert egyrészt másokat zavar(hat, de szokott is), másrészt a gyerek "elméjéhez köttetett a bolondság" - Biblia -, és magától nem képes arra, hogy felelősen döntsön egy olyan helyzetben, ahol egy pillanat alatt kerülhet veszélybe. Mindig NAGYON figyelni kell rá, nem azért mondom, mert Te nem tetted eddig, de ezután biztosan megsokszorozod majd ezen képességeid, nem? (halt már meg ismerősünk gyereke beszakadt fejjel, az is egy rossz pillanat műve volt).
Azon kívül az csak jó a gyereknek, ha fegyelmezve van, és itt arra gondolok, hogy épeszűen fegyelmezve, rendre tanítva. Mindegyik más, ha van több gyermek egy háznál, akkor különösen össze lehet mérni őket. Az elevenebbre jobban oda kell figyelni, vegyél neki trambulint :), de követeld meg tőle a popón csücsülést, ha az a szitu. A trambulin hálóval védett, és piszkosul jól levezeti az energiákat és kifárasztja a lurkókat.

Jobbulást a kissrácnak, megnyugvást Nektek.
Nem írok soha megjegyzéseket, de mindig nézem a blogot, és valami fantasztikus a nyerskosztos naplód, köszönöm!

Minden jót nektek!

 
Időpont: 2009. október 21. 9:43 , Blogger Gitta írta...

Anya, köszönöm a hozzászólásodat! Igen, semmi sem lesz úgy, mint eddig volt. Tanultam én is.

 

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal